Reparaţii componente din plastic

INSTRUCŢIUNI DE UTILIZARE:
REPARAŢII COMPONENTE DIN PLASTIC


Aflaţi totul despre repararea barelor de protecţie, găurilor şi fisurilor, cât şi a cavităţilor interioare de la pretratare la grunduire.

Accesaţi aceste link-uri pentru a vedea care sunt avantajele reparaţiilor componentelor din plastic.

Importanta sporita

Reparaţii inteligente

Sustenabilitate

Reparatii piese din plastic: Cunostinte Suplimentare

Invatati tot ceea ce trebuie sa stiti despre acest subiect

Reparaţiile inteligente prezintă multe avantaje pentru atelierul dvs. şi pentru clienţi.

• O metodă rapidă şi uşoară pentru majoritatea pieselor din plastic (mai întâi: identificaţi tipul de plastic!)
• Poate fi utilizată pentru orice deteriorare, ex: găuri, zgârieturi şi fisuri
• Un adeziv care folosit cu primer-ul TEROSON 150 funcţionează pentru majoritatea tipurilor de plastic 
• Adezivi cu înaltă rezistenţă care corespund cerinţelor fabricanţilor de echipamente originale
• Se poate vopsi peste acesta

Exemple practice

Există numeroase piese din plastic pe şi în interiorul unui vehicul care pot fi reparate. Barele de protecţie reprezintă majoritatea acestora.

Exterior: bare de protecţie, aripi, spoilere, capote, uşi de portbagaj, acoperişuri, portiere, panouri laterale şi acoperiri, etc.

Interioare: Urechi şi cleme pe piese de mascare pentru, de ex: uşi şi stâlpi

Ambele sunt realizate în principal din următoarele tipuri de plastic: PP/EPDM, ABS, GRB şi PUR. 

Ce mase plastice pot fi lipite?

O modalitate uşoară de a stabili dacă un anumit tip de plastic poate fi lipit sau nu este testul picăturii de apă. Aplicaţi o picătură de apă pe suprafaţa de plastic curată pe care urmează să lucraţi şi urmăriţi rezultatul:

Reparaţiile componentelor din plastic pentru profesionişti - Efectuaţi testul picăturii de apă pentru a verifica tipurile de plastic ce pot fi lipite.

a)
• Picătura îşi păstrează forma rotundă
• Suprafaţă inactivă
REZULTAT: NU POATE FI LIPITĂ fără pretratare specifică

b)
• Picătura se aplatizează
• Suprafaţă activă
REZULTAT: POATE FI LIPITĂ 

INDICAŢII
 

Bare de protecţie

•  Datorită dimensiunilor mai mari şi barelor de protecţie vopsite, reparaţia este chiar şi mai economică
•  Pot fi reparate şi consolele rupte ale elementelor de prindere ale barelor de protecţie
• Trebuie să fie accesibilă partea din spate a barei de protecţie (pentru aplicarea rigidizării)
• Repararea barelor de protecţie cu panou dublu cu cavităţi şi inserţii de spumă poliuretanică (ex: maşinile Ford) este limitată dar posibilă
• Rupturile de până la 10 cm şi perforările de până la 7 cm pot fi reparate cu rezultate bune

Urechi de prindere

•  De obicei, reparaţiile depind de viabilitatea economică. 
•  Trebuie luate în considerare şi aspectele ce ţin de siguranţă.

Altele

Aripile, spoilerele, grilele de radiator, apărătorile de oglindă retrovizoare sau carenajele de motocicletă
•  Aceste piese pot fi reparate cu rezultate excelente, dar trebuie luate în considerare recomandările fabricanţilor de vehicule şi tipul de deteriorare specific

CONTRAINDICAŢII
 

Faruri/cleme

•  Din motive de siguranţă, nu se recomandă reparaţiile carcaselor de faruri şi clemelor rupte din locurile de rupere predeterminate

Rezervoare de combustibil

•  Fabricanţii de maşini interzic în mod strict orice reparaţii asupra rezervoarelor de combustibil

Carcasa de radiator

•  Ansamblul radiatorului poate atinge temperaturi foarte ridicate

Utilizarea materialelor plastice în ingineria auto este în creştere

•  Costuri mai mici cu materialele
•  Proprietăţi şi tipuri flexibile
•  Reducerea greutăţii maşinii
•  Rezistenţă la coroziune
•  Design şi aerodinamică mai bune datorită suprafeţelor mai netede
•  Reducerea nivelului de zgomot
•  Un mare potenţial de dezvoltare
•  Reciclabil

Reduceri de costuri – societăţile de asigurări / clienţi

•  Societăţile de asigurări preferă să repare şi nu să înlocuiască
•  Prime de asigurare mai mici pentru reparaţii
•  Clienţii fără asigurări complete nu vor fi nevoiţi să dea banii pe piese noi

Oportunităţi de afaceri colaterale atelierului de reparaţii

•  Se asigură utilizarea capacităţii optime
•  Marja de profit dintre rata de reparare şi costul real
•  Serviciile îmbunătăţite atrag noi clienţi

 

Contribuiţi la conservarea mediului

• Consum redus de combustibil, emanaţii de CO2 mai mici  
• Capacităţi de reciclare insuficiente
• Economie de energie realizată prin reciclare
• Eliminarea pieselor deteriorate costă bani
• Noua legislaţie EG – Fondul de reciclare (fabricant/consumator)