LIPIREA PARBRIZE

Lipirea parbrize

INSTRUCȚIUNI: LIPIREA PARBRIZELOR


Parbrizul este o componentă foarte importantă din structura globală a caroseriei mașinii. Sporește rigiditatea structurală a mașinii, oferindu-le o protecție mai bună pasagerilor. Adezivul este singura metodă de a fixa parbrizul pe caroserie.

Informații suplimentare cu privire la siguranță, metode de lipire a parbrizelor și standarde de testare sunt oferite mai jos:

 

Teste de impact și cerințe pentru produs

Construcție ușoară și rigiditate torsională

Lipire multifuncțională

Funcții de design

Lipirea parbrizului Informații suplimentare

Aflați tot ce trebuie să știți despre lipirea directă.

Adezivii pentru lipirea parbrizelor de la Henkel oferă standarde de siguranță ridicate, ca rezultat al multor ani de cercetare activă și experiență OEM.

  • Calitatea tuturor produselor premium de lipire directă din gama TEROSON este dovedită de teste de impact realiste și este certificată de autoritatea de testare TÜV Rheinland.
  • Procesul și calitatea producției sunt monitorizate constant de TÜV Rheinland. 

Parbrizul absoarbe o parte din energia impactului și ține airbagul pasagerului în locul corespunzător. Pentru a garanta siguranța pasagerilor, conform tipului, adezivul trebuie să ofere o fixare dovedită pentru a ține parbrizul în loc în cazul unui accident.
Timpii de fixare sigură depind de întărirea și de rezistența internă a adezivilor cu lipire directă.

Procesul de întărire

Produs monocomponent

Produs bi-component

3-4 mm întărire în primele 24 de ore la 23 °C cu o umiditate relativă de 50%.

 

Adezivii poliuretanici monocomponenți pentru lipirea parbrizului se întăresc la temperatura și la umiditatea camerei.
Formarea peliculei: 3-4 mm întărire în primele 24 de ore la 23 °C cu o umiditate relativă > 50%.

Întărirea prin intermediul unei reacții chimice a componentelor A și B.
PU cu două componente de la Henkel se întărește complet în două ore.

Adezivii poliuretanici cu două componente pentru lipirea parbrizelor se întăresc datorită reacției chimice a componentelor A și B. Întărirea completă a cordonului nu este influențată de temperatura sau de umiditatea aerului (pentru viteza de întărire, consultați fișa cu date tehnice a produsului).

Testul standard de siguranţă îmbunătățit este de aproximativ patru ori mai riguros.

Toate produsele pentru lipire directă de la Henkel sunt testate în conformitate cu unul dintre următoarele două standarde.

Standardul de testare pentru timpii de fixare a adezivilor pentru lipire directă:
FMVSS 0 = 50 km/h și 100 % impact frontal sau standardul european = 64 km/h și 40% suprapunere.

Standardul american (FMVSS 208/212)
(50 km/h, 100 % coliziune cu impact frontal).

Standardul îmbunătățit pentru testul de impact
(64 km/h, 40% suprapunere) = 40% din lățimea celei mai late părți a mașinii (fără a lua în considerare oglinzile retrovizoare).

Componentele portante ale caroseriei mașinii (piesele evidențiate cu portocaliu) sunt stâlpi de susținere speciali cu rezistență și rigiditate ridicate. Designurile caroseriilor pentru vehicule ușoare utilizează panouri de oțel mai subțiri pentru a reduce greutatea vehiculului.

Protejarea rigidității torsionale totale a caroseriei înseamnă o solicitare mai mare a parbrizului. Astfel, parbrizul ajută la asigurarea rigidității caroseriei vehiculului.

Adezivii pentru lipire parbrizelor pot îmbunătăți rigiditatea structurală cu până la 40%

Parbrizul mașinii în combinație cu un adeziv puternic (coeficient de rezistență mare) are o contribuție foarte importantă la rigiditatea totală a caroseriei mașinii.

Coeficientul de rezistență mare la forfecare (>2,5 MPa) extinde rigiditatea caroseriilor vehiculelor.

Un adeziv pentru lipire directă cu un coeficient mare de rezistență este foarte recomandat pentru prevenirea coroziunii. Utilizarea produselor cu un coeficient mic de rezistență determină o solicitare mai mare a liniilor de lipire, putând determina chiar și ruperea punctelor de sudare. Coroziunea se poate instala foarte repede în interiorul șasiului și poate rămâne neobservată. Coroziunea reduce stabilitatea șasiului.

Definirea coeficientului de rezistență la forfecare:

O măsură a rezistenței interne a unui adeziv (măsurată în MPa) în raport cu o alungire cu 10% (G10) sau 20% (G20).

Produsele pentru lipire directă de la Henkel specificate ca HM (coeficient mare de rezistență) au o rezistență a coeficientului de forfecare mai mare de 2,5 MPa, recomandată de majoritatea producătorilor de autoturisme.

Pentru a asigura funcționalitatea corectă a antenelor de mașină integrate și a sistemelor de încălzire, se recomandă un adeziv cu conductivitate scăzută.

Adezivii pentru lipirea parbrizelor cu conductivitate scăzută sunt recomandați de majoritatea producătorilor de autovehicule. Vezi caracteristica produsului HMLC (coeficient mare de rezistență și conductivitate scăzută).

Protecție contra coroziunii galvanice și coroziunii prin contact pentru caroseriile din aluminiu.

O banda conductoare atinsă de un adeziv conductor permite curentului electric să treacă prin ea. Aderența vopselei va fi afectată și umiditatea pătrunde sub aceasta, cauzând coroziune.

Nu influențează calitatea recepției radiourilor, televizoarelor, telefoanelor mobile, internetului și sistemelor de navigație etc.

Definiție:

Conductivitate / rezistență electrică

  • Măsura în care un material permite trecerea curentului electric prin el.
  • Cu cât este mai mică conductivitatea, cu atât este mai mare rezistența izolației.
  • Măsurată în siemens/cm (de exemplu 10-10)

 

Rezistența electrică

  • Măsura în care materialul oferă o rezistență față de fluxul curentului electric care trece prin el.
  • Cu cât este mai mare rezistența, cu atât este mai bună performanța izolației.
  • Măsurată în ohmi x cm (de exemplu, 1010) 

Evoluția metodelor de montare pentru piese de mașini care se lipesc, cum ar fi parbrizul, luneta și geamurile laterale.

Sistem montat cu cauciuc
Parbriz montat și etanșat cu o garnitură de cauciuc turnat, de exemplu la camioane, autobuze, excavatoare.

Sistem cu bandă de butil
Banda adezivă de butil este utilizată pentru a atașa parbrizul la flanșa caroseriei.

Cu ajutorul adezivilor moderni, Henkel oferă clienților soluții îmbunătățite pentru lipire directă, care oferă avantaje numeroase asupra metodelor de aplicare mai vechi.

Adezivul PUR este utilizat pentru lipirea parbrizului pe rama, obținând o etanșare de 100%.

  • Siguranța maximă a pasagerilor datorită acționării corecte a airbagului
  • Rigiditate torsională îmbunătățită semnificativ
  • Aerodinamică îmbunătățită datorată încorporării incorporarii corecte a geamului in rama caroseriei